22 Декември, 2025

Забраняват със закона деца да рекламират ГМО храни

Забраняват със закона деца да рекламират ГМО храни

Проектът има за цел да гарантира висока степен на защита на здравето и интересите на потребителите

Парламентът прие на първо четене Закона за храните, забраняващи деца да участват в реклами на ГМО храни, предаде „Фокус“.

„За“ промените гласуваха 102 народни представители, „против“ - 1 и „въздържали се“ – 29, с което те бяха приети на първо четене. Със законопроекта се предвижда въвеждането на изрична забрана да се рекламират генетично модифицирани храни и храни, за които има нормативно въведени ограничения за употреба от деца, чрез реклами или други форми на търговски съобщения, в които като изпълнители участват деца или които представят деца, употребяващи тези храни, или са предназначени за детска аудитория. Аналогична забрана се въвежда и по отношение рекламирането на храни и напитки, които не отговарят на изискванията за здравословно хранене, съгласно действащата нормативна уредба.

Проектът на Закон за храните има за цел да гарантира висока степен на защита на здравето и интересите на потребителите по отношение на храните, както и да осигури прилагането на правото на Европейския съюз и на националните мерки в областта на храните за намаляване на сивия сектор при производството, преработката и дистрибуцията на храни.

В рамките на дебата Андриан Райков от ГЕРБ посочи, че Законът за храните регламентира търговията с храни от разстояние. Според него това е много важно. Райков заяви, че едно от основните неща в законопроекта е регламентирането на основните изисквания по отношение на опаковането, представянето, етикирането и рекламата на храните.

Сподели:

Коментари (0)

Златото надскочи предните си ценови рекорди и стигна 4380 долара за унция

Златото надскочи предните си ценови рекорди и стигна 4380 долара за унция

Цените на другите благородни метали също растат: среброто се вдигна с 2,6% до 68,87 долара за унция, платината - с 3,9%, паладият - с 4,5%

“Магазин за хората” – устойчив нискоразходен модел с директен ефект за клиентите и производителите

“Магазин за хората” – устойчив нискоразходен модел с директен ефект за клиентите и производителите

Ценовото позициониране е най-голямото предимство за хората в малките населени места, а програмата вече обхваща над 70 магазина КООП в Пловдивска област и достига до повече от 100 000 души

Нова повреда на мембрана в Блок 6 на АЕЦ „Козлодуй” – изпуска се водна пара в околната среда над централата

Нова повреда на мембрана в Блок 6 на АЕЦ „Козлодуй” – изпуска се водна пара в околната среда над централата

До момента няма информация за поредната авария – нито от ръководството на АЕЦ „Козлодуй”, нито от Агенцията за ядрено регулиране