Днес в София евродепутатът Андрей Новаков даде нарочна пресконференция по повод гласуването на пакета „Макрон“ в Комисията по транспорт в Европейския парламент. Още снощи той съобщи, че след вчерашното заседание пакетът „Мобилност“ на Макрон на практика е капитулирал пред българите, но евродепутатите Ангел Джамбазки и Петър Курумбашев обявиха, че е твърде рано за еуфория.
"Прави се опит постижението в Комисията по транспорт да се омаловажи. Съжалявам, че с хляба на превозвачите се заиграва по този грозен начин, каза той", визирайки изявление на лидера БСП Корнелия Нинова.
„В текстовете на мобилния пакет одобрихме, че отпада изискването българските превозвачи да да връщат шофьор в България на всеки 3 седмици“, каза евродепутатът от ГЕРБ / ЕНП.
„Черно на бяло отпадна тоталната забрана за използване на кабините за почивка. Черно на бяло отпадна, че всички шофьори, заети в международния транспорт, извършващи транзит, не попадат в обхвата на директивата за командировани работници. Какво още тябваше да бъде направено“, заяви емоционално Андрей Новаков.
„Съжалявам, че с хляба на тези хора се заиграват по този грозен начин. Все още дори не сме получили официалния документ от парламента за това какво е останало, а вече разбираме, че той бил провал. Още преди да гласуваме бях шокиран и поразен, че г-жа Нинова и излязла и казала, че това нещо е катастрофа и казала, че трябва да бъде блокирано“, поясни Новаков.
По думите му направеното до момента е подвиг. „Преди няколко часа кацнах в София след вчерашното гласуване в ЕП по пакета "Мобилност". Разбирам, че тези няколко часа един стратегически български повод да бъде подложен под съмнение“, каза Новаков. По думите му поставено е под съмнение как българската дипломация е направила пробив.
Евродепутатът продължи: „Има текстове, които не удовлетворяват на 100% позицията ни по мобилния пакет, но си спечелихме страшно много време, с което да решим проблема“.
Според него, ако не са били усилията на премиера Бойко Борисов и на министър Московски, сме щели да говорим, колко голям е проблема и колко са щетите. По думите му има спорни текстове от 400 страници. „Спечелихме си повече от година и половина, за да намерим компромис там. Ако бяхме загубили от септември вече щяхме да говорим за това, кога започваме да ги изпълняваме, кога българските фирми трябваше да наемат още три отдела счетоводители, за да следят законодателството на още 27 държави-членки“, каза той.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг