С изложба, космически ателиета и дегустация на космическа храна на 9 и 10 април (събота и неделя) Националният военноисторически музей ще посреща своите посетители. Събитието се организира по повод Международния ден на авиацията и космонавтиката.
Атрактивна инсталация на фондация Easyart ще очаква всички деца, които искат да се запознаят отблизо с планетите и да се превърнат в истински космонавти, облечени в подходящ костюм за пътешествие из слънчевата система, съобщиха от НВИМ.
Учени от Института по криобиология и хранителни технологии ще разкажат как се прави космическата храна и как трудът на нашите изследователи отваря възможности за полети до Марс. А тридесет от най-големите почитатели на космическите приключения ще могат да опитат лиофилизирана храна.
Нашите галактически навигатори ще очакват всички деца, които мечтаят да се докоснат до звездите и ще им помогнат да направят сами съзвездие и да създадат свой собствен Музей на Космоса.
В рамките на космическото приключение гостите на Музея ще имат възможността да разгледат фотоизложбата „България и Космосът“, която представя българския принос в проучването на Вселената. Ще се запознаят с моменти от работата на двамата български космонавти Георги Иванов и Александър Александров и с любопитните разработки на българските учени, които улесняват живота в Космоса. /БГНЕС
Още от Арт Фактор
„Фотографът разказвач“ – в памет на 85 години от рождението на Георги Заркин
Роден на днешния ден, но убит заради думите: „...да вярвам, че Русия е „освободител“ на България, то все едно е да повярвам, че вълкът е тревопасен”
"Анора" спечели Оскар за най-добър филм, Ейдриън Броуди и Майки Медисън грабнаха статуетката за най-добра мъжка и женска роля
За най-добър режисьор "Оскар" за "Анора" спечели Шон Бейкър с неговата съвременна приказка за Пепеляшка
Бъдещето на агент 007: Между AI и търговската машина
Британският писател и експерт по шпионска литература Уилям Бойд, който през 2013 г. написа официалния роман за Джеймс Бонд „Соло“, смята, че бъдещето на легендарния агент ще бъде оформено не от разказвачи, а от корпоративни интереси