Твърдението, че България може да изнася агнешко месо за Арабския свят, е популизъм. Това каза Симеон Караколев, съпредседател на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация (НОКА) и председател на Националната асоциация за развъждане на млечни овце в България (НАРМОБ), предаде "Фокус".
По думите му страната ни не може да бъде по никакъв начин конкурентен вносител на овче месо в арабските страни, редом с Австралия и Нова Зеландия.
"Тези приказки, които стигат до фермерите, са безсмислени, тъй като и те имат очаквания да реализират продукция на катарския пазар или на други пазари в Арабския свят. В тези страни се внася агнешко месо, което се продава за 4 - 4.50 долара за килограм. Това е абсурдна цена за българското агне. За да пробием, ние трябва да произвеждаме някакъв скъп продукт. Агнето само по себе си не е скъпо, но ако произвеждаш тлъстоопашато агне например, което те търсят, можем да пробием", посочи Караколев.
Той обяви, че в Йордания се продава агнешко месо местно производство и такова с произход от Австралия и Румъния. Вносът бил на цена от 4.50 долара на килограм охладено, а местното около 8 долара. Той добави, че Австралия месечно изнася около 3 млн. агнета.
Австралийските фермери отглеждат около 80 - 90 млн. овце, румънските - 10 млн., а българските - около 1 млн.
"Дори да има пазар ние не можем да изнасяме повече от 50 000 - 70 000 агнета, тъй като има и вътрешна консумация, която не е чак толкова слаба, въпреки че е предимно по празниците - Великден и Гергьовден. Овцевъдството се определя спрямо празниците. Затова ние не сме интересни, защото не можем да поддържаме такива големи количества", заключи Караколев.
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни