След разтрогнатият концесионен договор за обслужване на линии на градския транспорт, общината ще трябва да изплати на компанията лихвите по задълженията, с което на практика ще бъдат похарчени много пари за несвършена реално работа.
Грешката, която дошла от доклад на Центъра за градска мобилност, е бил открита от кмета на София Йорданка Фандъкова, която днес върна за ново обсъждане решението на общинарите за изплащане на голямата сума.
Проверката, поискана от градоначалника след натиск от опозицията в общината, е показала, че дължимата сума за лихви всъщност е 631 хил. лв.
Фандъкова бе категорична, че отговорност по случая трябва да бъде понесена
Това може да стане само, след като се направи проверка в Центъра за градска мобилност, която вече съм разпоредила, съобщи днес на заседание на Столичния общински съвет кметицата.
Така тя отговори на исканията на опозицията за оставките на заместник-кметовете Дончо Барбалов и Любомир Христов, които са вносители на доклада за прекратяване на договора с "КАРАТ С" в СОС.
Цялата документация по случая се съхранява и управлява в Центъра за градска мобилност, заяви кметът на София. Тя посочи, че официалната информация за изчисленията на лихвите е била получена оттам.
Фандъкова подкрепи идеята да се създадат две отделни комисии, които да проучат проблема.
Съгласна съм със съветниците от опозицията, че резултатите от проверката трябва да бъдат предоставени на прокуратурата, ако това разбира се бъде възможно, обави тя.
Фандъкова поиска проверката да приключи в най-кратки срокове и каза, че публично ще изнесе резултатите от нея. Целта не е да отрежем главата на някого, а да намерим тези, които са направили грешката, заяви кметът.
Фандъкова благодари на съветниците от всички политически групи, които по време на дебатите на предишната сесия на Общинския съвет са поставили ясни въпроси и на които кметът е поискал отговор с назначената повторна проверка.
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит