Ето някои от основните грешки, които допускате при покупката на „умно устройство“.
1. Купувате смартфон, който не отговаря на нуждите или на възможностите ви
Основната грешка при покупката на смартфон може да се обобщи: купувате си устройство, което няма да ви върши работа. Дали ще е с по-слаба от необходимата ви батерия или ще е свързано с големината на дисплей, възможността за нормална работа с няколко прозореца, недостатъчна вътрешна памет и т.н., това смартфонът да отговаря на вашите нужди и възможности е първото нещо, което трябва да съблюдавате.
2. Купувате модел точно преди обновяването му
Вече е добре известен времевият график, в който производителите обновяват водещите си модели. Недейте да бързате, ако моментът за пускането на нов модел наближава. Новият модел означава автоматично поевтиняване на стария с между 20 до 40% (в зависимост от политиката на производителите). Колкото по-търпеливи сте в изчакването, толкова на по-голяма отстъпка ще се радвате. Проучвания сочат, че най-голямо е понижението в цената на старите модели след шест месеца (и по-късно) след излизането на новия модел. Когато Apple представи новия си модел iPhone 6S, цената на стария моментално се понижи със 100 долара. През април цената на модела на Samsung Galaxy S5 се понижи с 200 долара при излизането на новия модел Galaxy S6.
3. Купувате модел с твърде малко вътрешна памет без възможност за разширяване с карта
Може да си мислите, че няма да ползвате смартфона за снимки, заснемане на видеа, игри, много приложения, слушане на музика и т.н. Но ако с течение на времето си промените плановете, то вътрешната памет може да се окаже крайно недостатъчна. С пълна сила важи това при някои базови модели, разполагащи с едва 16 GB памет, без възможност за разширяване – например базовия модел iPhone 6S на Apple. Без слот за разширяване на паметта се отличават и някои от новите модели на Samsung, както и на други водещи производители.
4. Смартфонът не ви дава достъп до популярни приложения, които ще искате да ползвате
Операционните системи на Apple и Android дават достъп до почти всички приложения. Все още обаче има приложения, достъпни само за една от двете операционни системи, както и такива, които не могат да бъдат изтеглени при други операционни системи като Windows или BlackBerry 10. Обмислете добре това, преди да прибегнете до покупка на смартфон.
5. Закупувате аксесоари от официални вносители
Ако закупите смартфона си от официалния вносител на определена марка, то най-вероятно ще ви бъдат предложени и много аксесоари, подходящи за него. Практиката сочи обаче, че те най-вероятно ще са на далеч по-високи цени, в сравнение със специализирани магазини за аксесоари, където ще можете да намерите също всичко, от което ще се нуждаете. Не избързвайте с покупката на аксесоарите.
6. Купувате скъпа застраховка или удължена гаранция
Всеки е запознат с неприятния момент, който настъпва, когато си изтървете смартфона. Често обаче покриването на този риск е много скъпо и на цена, съпоставима с това да си смените дисплея в някой сервиз. Плюс това подобно събитие може и да не настъпи. Статистиката сочи също така, че удължените гаранции са едно от нещата, към които потребителите почти никога не прибягват.
(profit.bg)
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг