Общо 34 млн. лв. дължи държавата на строители на лотове 2 и 3 от магистрала "Хемус" за вече извършени дейности. Това обяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов, който посети днес област Ловеч, за да инспектира строителството на новите участъци от мастралата София-Варна.
Караджов, който е от квотата на ИТН, отново поде темата, че държавата трябва да се разплати със строителите, съобщава "Сега". Миналата седмица той обяви, че парите за пътища са заложник на решението за избор на управител на БНБ, след като Народното събрание отложи да разгледа предложението му половината от дължимите пари за пътни ремонти - около 520 млн. лв., да бъдат изплатени веднага.
Министър Караджов обясни днес, че до 10 май тази година трябва да има резултати от комисията, назначена от премиера Кирил Петков, която проверява договорите и реално свършените дейности по текущи ремонти от строителните фирми. Едва след тази дата най-вероятно ще започнат плащанията.
„Ако изпуснем инициативата сега и строителни фирми започнат да се разотиват, една огромна българска мечта да имаме цяла магистрала от София до Варна щеи стане едно голямо българско фиаско“, каза Караджов.
Той припомни, че участъци 1, 2 и 3, за които не са открити нарушения в обществените поръчки и няма надути цени и надвишени количества строителни материали, трябва да бъдат завършени до края на 2024 г. До края на 2025 г. трябва да приключи строителството на лотове 4,5,6, чието изграждане бе спряно заради незаконни процедури. Все още няма изготвени проекти за лотове 7,8 и 9.
Ръководителят на проекта за изграждане на участъка при пътен възел "Плевен" Борис Шалев, обяви, че заради неизплатените суми се работи с по-бавни темпове и дори има риск строителството да спре.
Гроздан Караджов
Изграждането на автомагистралата може да се окаже пълно фиаско
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг