България отново е на първо място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз. През 2016 г. нашата страна заема челна позиция с близо 100 загинали на 1 млн. население, съобщават от Съюза на българските автомобилисти.
Запазва се тенденцията от последните години за ръст на жертвите. През 2015 г. загиналите са били 99 на 1 млн. жители, през 2014 г. – 91.8 души, през 2013 г. и 2012 г. – 82 души.
По този показател за 2016 г. с най-малък брой на загиналите са Швеция, Обединеното кралство, Холандия, Испания, Дания, Германия, Ирландия. Средните стойности за ЕС са точно наполовина по-малко, отколкото в България – 49,99 убити на 1 млн. жители.
В последните години Европейската комисия предприе редица инициативи за подобряване на безопасността в държавите членки. Ако се съди по статистиката, те са дали резултат в по-развитите западно-европейски държави, но не и у нас.
През 2001 г. 54 900 души са издъхнали при пътни злополуки по пътищата в Евросъюза, а миналата година този брой е 25 500 – жертвите са наполовина по-малко.
В България също има намаляване на загиналите, но не с такъв процент. През 2001 г. убитите са били 1011, а през 2016 г. – 708.
Най-много загинали има в областите Ловеч - 263, Разград - 208, Видин - 169, Монтана - 163 и Силистра - 143 души. Тези области са с изключително високи стойности не само за България, но и за ЕС.
Статистиката на КАТ показва, че в Ловеч например през миналата година има 34 загинали при 273 катастрофи, а в Разград – 24 убити в 140 автозлополуки.
По данни на КАТ миналата година в цялата област Смолян има четирима загинали, а в София – 42-ма.
.
Още от България
Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов
Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит