"Изпълнителната власт не би трябвало да се меси в работата на независимия регулатор КЕВР". Това каза пред БНР икономистът Мартин Димитров, бивш депутат, във връзка с коментара на премиера Бойко Борисов, че още днес ще обсъди с КЕВР планираното поскъпване на парното и подчерта, че мандатът на ръководството на регулатора е изтекъл. Той изрази личното си мнение, че няма основание за поскъпване на парното.
"Много сериозна грешка се допуска, която цели популистки ефект. Има хора в България, които вярват, че държавните структури са най-ефективните и към тях е насочена тази мярка", каза Димитров и уточни, че България е страната в ЕС с най-много бензиностанции на 1 млн. души.
Икономистът беше категоричен, че проблемът с цени на горивата не идва от броя бензиностанции.
"Създаването на 100 нови държавни бензиностанции по никакъв начин няма да доведе до по-ниски цени на горивата, дори напротив - ще струва страшно много пари, защото знаем кредитите на държавата кой ги плаща - данъкоплатците".
Димитров коментира, че има и нещо добро в решението да се създаде Държавната петролна компания.
"Свободните капацитети в Държавните складове да се отделят и да започнат да се използват от частни фирми за насърчаване на конкуренцията".
Във връзка с проверката на Комисията за защита на конкуренцията в Българската петролна и газова асоциация, Димитров бе лаконичен: "Не са важни шумните акции, важни са резултатите".
Бизнес
Мартин Димитров: Създаването на държавни бензиностанции има популистки ефект, няма да свали цените на горивата
Мартин Димитров
Не е редно изпълнителната власт да се меси в работата на КЕВР
Фактор Фактор
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит